1-موسسه اطلاعات شناسنامه ای فردی را که توسط یک موسسه دیگر وارد شده است به اشتباه وارد میکند، برای اصلاح چه کاری باید انجام دهد؟

 پاسخ: لطفا در این موارد مشخصات فرد در ثبت خرابی ذکر و کپی شناسنامه و کارت ملی وی پیوست گردد.

2-چگونه اطلاعاتی که تایید ریاست موسسه شده است به حالت ویرایش تبدیل می شود؟

پاسخ :کاربر ریاست موسسه می تواند از طریق بخش آموزش عالی--> اطلاعات موسسات--> اطلاعات پایه موسسات --> فرم عدم تایید اطلاعات ، تمام اطلاعات مربوط به بخش مورد نظر را که هنوز تایید وزارت نشده اند را به حالت ویرایش تبدیل نماید

     3-قسمت قرارداد پرسنلی وقتی دانشگاه رو انتخاب میکنند و سرچ میزنند اسامی وارد شده قابلیت رویت نیستند که به تبع قابلیت ویرایش یا هر گونه کار دیگه ای هم وجود ندارد.حتی گزینه شخص،در منوی کرکره ای آن اسامی هستند ولی وقتی یک نفر رو انتخاب میکنم باز مشخصاتش رو نمایش نمیدهد.

      پاسخ : در زمان جستجو در منوي ساختار بايد ساختار مصوب دانشگاه نيز انتخاب شود تا اطلاعات نمايش داده شود

4-آیا   تکمیل قسمت مجوز استخدامی  اجباری است  ؟!

پاسخ : در مورد دانشگاههاي دولتي خير ولي در مورد موسسات غيردولتي اجباري است.

5-- در مورد علمی کاربردی ها که هیات علمی ندارند بخش مدرسان را چطور  پر کنند؟

پاسخ :  مقرر شد در بخش نوع استخدام مدرس و هنراموز اضافه شود تا علمي كاربردي و فني حرفه اي ثبت نمايند.

6-برای ثبت تاریخ اجرای حکم/قرارداد، یکی از موسسات می گوید به آنها گفته شده برای ثبت اولین حکم/قرارداد، تاریخ شروع به کار افراد رو وارد کنند و تاریخ پایان حکم/ قرارداد رو خالی بگذارند: آیا این مطلب رو تایید می فرمایید.

پاسخ  : تاريخ خاتمه قرارداد فقط در خصوص اعضاي هيات علمي رسمي ازمايشي و رسمي قطعي نيازي به ورود ندارد.

7-آیا می توان از هیات علمی که طی مراحل استخدامی است برای درخواست رشته استفاده نمود. ایا این امر در سامانه اعمال شده است؟

پاسخ: برای درخواست رشته بایستی درخواست براساس هیأت علمی تمام وقت دانشگاه دارای حکم کارگزینی صادر شود.

8-شخص در دانشگاه مبدأ هیأت علمی تمام وقت بوده و وضعیت استخدامی وی تغییر کرده (اعم از قطع همکاری یا مأمور)، اما دانشگاه مقصد نمی تواند قرارداد پرسنلی به عنوان هیأت علمی تمام وقت برای شخص صادر نماید.

پاسخ: درحالتیکه شخص در یک دانشگاه هیأت علمی تمام وقت بوده، دانشگاه دیگر نمیتواند اطلاعات آنرا به صورت هیأت علمی تمام وقت ثبت کند. بنابراین چنانچه وضعیت همکاری شخص با دانشگاه مبدا تغییر کرده، بایستی حکم جدید برای شخص در دانشگاه مبدا صادر شده اعم از قطع همکاری، مأمور و غیره، و تصویر حکم جدید در سامانه بارگذاری شده و فیلد نوع حکم و قرارداد مطابق با آخرین وضعیت در دانشگاه مبدأ بروزرسانی شود تا دانشگاه مقصد قادر به ثبت مشخصات قرارداد پرسنلی شخص باشد.

9-در بخش قرارداد پرسنلی، تنها می توانیم تعداد محدودی هیأت علمی ثبت نماییم.

پاسخ: هیأت علمی قابل ثبت در سامانه، منوط به تعداد هیأت علمی تعیین شده در ساختار سازمانی می باشد.